neljapäev, 9. juuni 2016

Õpetaja Mäe on alati hea laps olnud

Jaanuarikuu meedia tiimi lisaülesandeks oli teha Lilleküla õpetajatega intervjuu või  persoonlugu õpetajatest. Valmistasime kasti, kuhu said õpilased panna küsimusi õpetajatele. Ka õpetaja Kaire Mäele esitati küsimusi ning seetõttu valisingi just tema oma intervjueeritavaks. Küsisin temalt neid küsimusi, mida õpilased olid esitanud ning lisasin ka paar küsimust, et uurida veel tema kohta.

1. Kui te poleks õpetaja, siis mis ametit te peaksite?
Kitsam eriala on mul klimatoloogia ja võiksin töötada ka sünoptikuna. Näeksin end töötamas ka aiandusagronoomi, maastikuarhitektina, sest aiandus on minu teine suur hobi.
2. Miks teile meeldib sööklas korda pidada, kas see käib teie töökohustuste hulka?
Sööklasse sattusin korda pidama seetõttu, et sinna oli vaja õpetajat, kes tunneb praktiliselt kõiki õpilasi. Kuna õpetan 7.-12. klassini, siis tean tõesti kõiki selles vanuserühmas. Lubasin  olla üks aasta, aga nagu ikka on ühest saanud juba mitu. Nii et ma olen seal pigem seetõttu, et keegi peab seal ju olema ja eriti keegi teine seda ametiposti üle võtta ei taha, kuigi olen pakkunud.
3. Kui teilt küsida peast maailmakaarti, siis mis hindele te vastaksite?
Oleneb sellest kui detailselt küsida. Riikidega saaksin hakkama, pealinnasid kõiki küll ei tea, samuti mitte kõiki väikseid saari, jõgesid jne. Piirkonna, maailmajao määraksin ehk ära.
4. Kust on tulnud teie geograafia huvi?
Ei saa öelda, et koolist, sest minu geograafiaõpetaja ei olnud kõige meeldivam inimene. Pidime teksti lihtsalt pähe tuupima, ise sellest aru saamata. Olen ise õpetajana teinud kõike just risti vastupidi kui tema ja üritanud panna õpilased asjadest aru saama. Õppima läksin suurest reisihuvist, sest sellel erialal olid ettenähtud pikad suvised praktikad üle terve tollase NSVL. Valisin kahe eriala- matemaatika ja geograafia vahel ja peale jäi viimane ning ma ei ole seda valikut iialgi kahetsenud.
5. Rääkige mõni naljakas lugu, mis on olnud tunnis ning on näha, et õpilane pole õppinud.
 Eks neid pärleid ole aastate jooksul kogunenud üksjagu. Siinkohal mõned värvikad näited õpilaste vastustest:
"Kui jääaeg tuli, uhus see Eesti ekvaatorist eemale põhja poole."
" Kuna elektrijaamad võivad tekitada ajukasvaja, siis asuvad nad inimvähestes kohtades, seega Kirde-Eestis."
" Pole vaja osta naftat, kui endal on uraani, millest saab hüdroenergiat."
" Tuumajaama lähedus maagile annab eelise kiirele naftatöötlemisele."
" Söe kaevandamisel karjäärides takistavad tammid kalade rännet."
" Tuulikud hirmutavad kalad ära meie vetest."
6. Milline laps oli teie lapsepõlv ning milline õpilane olite koolis?
Olin oma vanematele enda arvates hea laps. Probleeme neile ega endale ei tekitanud. Õppisin neljadele ja viitele, lemmikained olid matemaatika, kehaline kasvatus ja käsitöö.
7. Meenuta oma lemmikõpetajat, milline ta oli, mida oled temalt õppinud?
Mul oli mitmeid lemmikõpetajaid ja kõiki neid iseloomustas see, et nad valdasid oma ainet põhjalikult ja oskasid seda huvitavalt ja innustunult edasi anda. Lisaks sellele olid nad kõik sellised inimesed, kelle tundi sai minna hirmuta, hea huumorisoonega, alati valmis juhendama ja küsimustele vastama, samas nõudlikud, ranged, aga õiglased. Olen samuti üritanud olla selline õpetaja, keda õpilased ei karda, sest parimad õpitulemused sünnivad alati koostöös.
8. Kas õpilased pigem annavad või võtavad energiat? Ning kuidas suhtute laiskadesse õpilastesse?
Nii ja naa, oleneb päevast, klassist. Kokkuvõttes vist ikkagi annavad rohkem kui võtavad, sest noortega koos ei märka aja möödumist ega aastate lisandumist. Olen väga kuri nende õpilaste peale, kes ilmselgelt õpivad alla oma võimete. Ma ei kannata tegelikult laiskust ja seda, et inimesel puudub siht kuhu püüelda.
9. Kas on parem õpetada põhikooli või gümnaasiumi? Miks?
Ei oska öelda, iga vanuserühm on omamoodi huvitav. Mul on õnn jälgida noore inimese sirgumist 7.-12.klassini ehk kujunemist lapsest täiskasvanuks ja see on põnev.

Artikli autor: KeithJ

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar