Meie kooli 12. klassidel on
nüüdseks juba uurimistööde kaitsmine läbi ning nemad saavad mõnusalt puhata
ning koolitöödega edasi minna, meediatiim uuris abiturientidelt, kuidas neil uurimistöö
ning selle kaitsmisega läks ning mida nad meile edaspidiseks soovitavad.
KARL: „Jäin rahule, oleksin võinud oma praktilist
tööd, milleks oli film, paremini teha. Kui ei soovi juunis kaitsta, siis võta
end kokku ning püsi graafikus, mille sa esimeseks kollokviumiks koostad.
Kartsin, et saan teema, mis on minu jaoks ebaatraktiivne, kuid õnneks oli mul
kiire arvuti ja kiired näpud ning sain selle, mida soovisin. Teema ja
juhendajaga väga rahul.”
CÄROL:
„Kogusin 97punkti ja jäin oma tulemusega rahule. Paremini oleks võinud minna
retsensentidega, kuna arvan, et need 3 punkti läksid mõttetute asjade pealt
maha, mida ei oleks pidanud vigadeks lugema. Retsensent hindas mind väga
rangelt, kuid samas kirjutas ise kirjavigadega. Juhendajaga jäin väga rahule,
ta aitas mul allikaid otsida ning oli palju toeks, kuna suurem osa materjalist
tuli tõlkida eesti keelde, siis see oli ka väga arendav.”
ANNEGRET: „Jäin
nii tööga kui ka oma punktidega rahule, kõik sujus, kuid vahel jätsin
asjad viimasele minutile. Teistele soovitan, et püsige graafikus, kuna pärast
on raske järjele uuesti saada. Kartsin, et jään hätta, kuna pole enne nii
mahukat tööd koostanud. Algul ei jäänud teemaga rahule, kuid leidsin palju
huvitavat ja arendavat materjali.”
OLIVER: „Ei
jäänud rahule, kuna jäi üks punkt hindest 5 puudu. Oma laiskuse pärast ei
saanud kollokviumidel alati maksimumpunkte. Tee võimalikult palju enne suve
ära, kui tekib küsimusi, siis küsi kohe abi. Ei kartnud väga midagi, algul küll
räägiti, et see on raske, aga see kõigest kättevõtmise asi. Teema oli jama,
kuna teooriat tuli 15 lk, kui teistel tuli enamasti 5 lk. Juhendaja oleks
võinud toetavam olla.”
ANITA: „Sisu
ja hindega jäin rahule, kuid kaitsmine oleks võinud paremini minna. Pidage
kollokviumide aegadest kinni ning tehke võimalikult palju enne suve ära.
Refereerimine ja viitamine kindlasti paika, muidu võib jama tulla. Kui saad
teema, mida soovisid, siis polegi vaja karta, ole enesekindel. Juhendajaga olin
rahul, kuna tema on ka minu lemmikõpetaja ning koostöö sujus.”
KRISTINA: „Jäin tulemusega rahule,
sain 97 punkti, ei oska öelda, mis oleks võinud paremini minna. Kindlasti
vaadake tühikud ja kirjavead üle! Algul kartsin, et saan vähe punkte, siis juba
kaitsmise pärast, aga kõik sujus suurepäraselt. Olen väga rahul teemaga ja
juhendajatega, sest sain oodatust parema tulemuse, kuna koostöö sujus väga
hästi.”
WILLIAM: „ Ei
jäänud rahule, kuna olid ka anonüümsed retsenseerijad, siis ei saanud ka
küsida, mis läks valesti. Teemade valimine oleks võinud paremini sujuda, kuna
koolipoolne süsteem oli täiesti vigane. Kui püsid graafikus, siis polegi
uurimistöö tegelikult nii raske. Kartsin kaitsmist, aga see oli lõppkokkuvõttes
väga lihtne. Kuna ma sain teema täiesti ise valida, erinevalt teistest, siis
jäin väga rahule, samuti ka määratud juhendajaga.”
ANNA-MARIA: „Mina
jäin tulemustega täitsa rahule, kuigi liiga hilja avastasin, et mul siiski
polnud metoodika osa täielik ning mõned graafikud läksid natuke valesti oma
hooletuse tõttu. Kindlasti tuleks vaadata oma töö mitu korda üle ning lasta
mõnel kaasõpilasel ka seda lugeda. Käima peaks kollokviumitel ning sealt
kõikvõimalikud punktid ära teenima, pärast oleks kurb, kui ainult kollokviumi
tõttu üks punkt hindest viis puudu. Kuna pole just kõige osavam sõnasepp, siis
just kartsingi, et minu tekstist ei saada aru, kuid õnneks selle sõnastamisel
aitas mind juhendaja ning kõik läks hästi. Kõige rohkem tõi pingeid muidugi
kaitsmine, aga kõik kujunes hästi, isegi komisjon naeris vahepeal, mis aitas
maandada pingelist õhkkonda. Mu valitud teema mulle väga meeldis. Juhendajaga
sain ka rahule jääda, alati sain oma keerulistele küsimustele vastused.”
KEIDI-RIIN: „Jäin
väga rahule oma uurimistöö tulemusega- 100 punktist ning I astme diplomist enam
paremini minna ei saaks. Kõik läks nii, nagu lootsin. Soovitan järgmistel
uurimistöö tegijatel hoolega pidada kinni kuupäevadest, teha kõik ülesanded
õigeks ajaks ära, et pärast oleks lihtsam. Kollokviumid võivad tunduda väga
igavad ja pikad, kuid üldpildis omavad suurt rolli uurimistöö edenemises.
Kartsin uurimistööga kõige enam kaitsmist. Enne kaitsmist olin väga närvis,
kuid tegelikult koosneb kaitsmiskomisjon ainult meie kooli õpetajatest, seega
ei tasu hirmu tunda. Jäin teemaga rahule, sest sain kasulik olla koolile
(teema: "Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi direktorite elulood") ning
meie koolis pole varem tehtud sellist uurimistööd, mida teevad kaks õpilast
korraga (12.r klassi õpilane Naatan Seeba tegi töö praktilise osa). Oma
juhendaja õpetaja Irene Artmaga jäin väga rahule, ilma temata ma ei oleks
kindlasti 100 punkti saanud. Suureks abiks oli ka õpetaja Vilve Lepik.”
Aitäh 12ndikele, et nad leidsid
aega!
Artikli kirjutas: KeithJ
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar