neljapäev, 28. aprill 2016

Lilleküla Gümnaasiumi õpilased olid soome keele olümpiaadil edukad

8.aprillil 2016 toimus Tartu Ülikoolis igaaastane olümpiaad, mida korraldab Tartu Ülikool koostöös Soome Instituudiga. 2016. aasta olümpiaadi teemaks oli Läänemeri. Osa võisid võtta kõik 10.-12. klasside õpilased, kes õpivad koolis soome keelt, kes pole Soomes koolis käinud ja kelle emakeel pole soome keel. Lilleküla Gümnaasiumist pääses lõppvooru neli gümnasisti, kelleks olid: Alexandra Artma, Nicole Mikli, Anette Piirsalu ja Joonas Liivrand. Kõigi nelja mentoriks ja juhendajaks oli Lilleküla Gümnaasiumi soome keele õpetaja Madean Altsoo. Parima koha sai kooli gümnasistidest 10. klassi õpilane Alexandra, kes platseerus olümpiaadil 5. kohale, saades 75,5 punkti. Toome teieni intervjuu Alexandraga, et saada ülevaade emotsioonidest ja tunnetest peale soome keele olümpiaadi.

Kas sa oled enne Lilleküla Gümnaasiumit õppinud soome keelt?
Jah, olen. Alustasin õppimist Viljandi Kesklinna Gümnaasiumis 6. klassis. Seal me saime valida soome, vene ja saksa keele vahel ja soome keel tundus mulle kõige vahvam.

Kuidas said olümpiaadist teada ja kus sellel hetkel viibisid?
Peale tundi ütles soome keele õpetaja Madean Altsoo, et selline vahva võimalus on olemas ja et ma peaksin seda ära kasutama. Nii saingi teada.

Kuidas olümpiaadile läksite?
Bussiga hommikul vara hakkasime minema, umbes 7.30 läks buss. Õnneks jõudsin peale. Tugev ärevus oli sees, bussis kordasin veel hästi pikalt. Olümpiaad toimus Tartu Ülikoolis.

Kas olümpiaad ise oli raske ja kas suudad meenutada mõnda huvitavat ülesannet?
Jah, raskem kui ma arvasin. Kõige raskem oli kuulamisülesanne ja sellised, kus olid Läänemerega seotud vanasõnad. Nende vastuseid ma panin lihtsalt tunde järgi. Ei mäleta peast väga teisi küsimusi.

Palju võttis inimesi olümpiaadist osa?
Ma ei mäleta palju kokku oli, kuid tean seda, et finaali sai 31 inimest. Siiski ei tulnud mõned kohale.

Mis auhinnaks said 5. koha eest?
Mina sain ühe soomekeelse ajakirja pooleaastase tellimuse, siis soodustuse, et saan sõita soodsamalt laevaga Soome, šokolaadi, riidest koti ja veel igasugust nänni.

Mis toimus veel peale olümpiaadi?
Seal toimus ka kultuuriline tegevus. Sai minna ekskursioonile loodusmajja, kus oli siis Läänemereteemaline tegevus ja muidugi sai süüa ka. Aga mina nendel asjadel kaasas ei käinud väga.

Kas sa jäid oma tulemusega rahule?
Jah, üllatasin ka iseennast ja ma arvan, et ka paljusid teisi inimesi. Minu meelest on 5. koht hea ja ma olen väga rahul sellega. Ma loodan, et järgmine aasta läheb sama hästi või veel paremini.

Mida muudaksid olümpiaadi korralduses?
Kui nüüd mõelda, siis võib-olla see, et liiga Läänemere teemaline olümpiaad oli. Oleks võinud olla rohkem soome keelega seotud ülesandeid. Hetkel oli kõik ainult Läänemerest ja neid fakte pähe õppida – ma ei usu, et see peaks olema olümpiaadi mõte. Muidu oli kõik hästi.

Kui sa saaksid muuta midagi ja olümpiaadi uuesti teha, siis mida sa teeksid?
Ülesanded, kus oleks saanud rohkem punkte selle eest, et fakte tead. Kui ma oleks seda varem
teadnud, et seal nii palju fakte on, siis oleksin need paremini pähe õppinud. Muidu nagu läks hästi.

Mida ütled inimesele, kes sooviks soome keelt õppida või olümpiaadist osa võtta?
Soome keel on väga tore ja ma innustan teisi noori ka seda õppima. Seda läheb elus väga vaja.


Palju õnne Alexandrale ja aitäh lugemast!





Autor: AnuL


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar