neljapäev, 28. aprill 2016

Eksami puhul kellad helisema


Riigieksami silt aulaukse peal (Fotograaf: ElisabethK)
25. aprillil kell 10 sai alguse 12. klasside õpilaste iga-aastane eksamihooaeg eesti keele riigieksamiga. Eksam kestis kuus tundi ning meie kooli õpilased sooritasid eksami kooli aulas. Esimene õpilane sai tööga valmis juba kell 12:25. Küsisime õpilaste muljeid värskelt sooritatud riigieksami kohta:

Kuidas on emotsioonid peale eksami sooritamist?
Ei ole eriti suuri emotsioone, väga halvasti vist ei läinud.”
Süüa tahaks. Muidu läks normaalselt.”
Lõpuks on läbi! Ei pea enam põdema ja muretsema. Ei läinud nii hästi, kui ma lootsin, kuid ei läinud ka halvasti.”
Selline tunne, et oleks pidanud võib-olla natuke veel kauem eksamil olema, aga samas kõik sai valmis ja polnud tegelikult nii raske.”

Kas eksam oli raske?
Jõud käis üle küll, täiesti hätta ei jäänud.”
Ei olnud õnneks raske ega pingeline.”
Eksam oli kerge, ma tulin muretult ja kõik läks sujuvalt.”

Kuidas teemadega rahule jäid?
Ma ei jäänud eriti teemadega rahule, ei olnud midagi sellist, millest ma väga oskaksin kirjutada.”
Töö teemad olid mitmekesised, ei olnud kõige raskemad.”
Ma arvasin, et tulevad hullemad teemad, millest ma midagi kirjutada ei oska.”
Arusaadavad teemad olid, kuid mõte ei jooksnud väga.”
Kirjandi teemad polnud päris minu jaoks, eelmistel aastatel on olnud paremad.”
Teemadega jäin päris rahule, arvestades eelmiste aastate eksamiteemasid.”

Umbes 14:35 paiku, kui vaid umbes 15 õpilast olid eksamikirjutamise lõpetanud, hakkas üle kooli üürgama tuletõrjealarm. Olukord tegi õpilasi ja õpetajaid ärevaks, kuid häire ajal välisukse juures viibinud direktor Jaan Paas kinnitas väljapääsu juurde kogunenud inimestele, et tegu on valehäirega. Eksaminandid püsisid aulas.

Küsisime ka eksamit sooritanud õpilaste emotsioone toimunud tuletõrjehäire kohta:

Alarm segas küll kontsentratsiooni, kuid õnneks oli mul töö juba lõpetatud. Ehmatas küll.”
Tegelikult see oli isegi naljakas, kuid õnneks oli mul kõik juba kirjutatud. Kuid alarm oli küll väga kõva ja absoluutselt võimatu oli keskenduda, seega ma loodan, et need, kes jäid veel sisse, said natuke lisaaega.”
Mind see ei häirinud, kuid väga paljusid see segas.”
Mind ei häirinud eriti. Alarm oli küll üsna vali, kuid eks igasuguseid asju tuleb elus ette.”

Õppealajuhataja Anu Luure kommentaar:

Ühe tulekahju häirenupu turvaklaas oli koolimajas katki tehtud ning häirenupule vajutatud. Kohale tuli ka tuletõrjebrigaad, kuigi tulekahju koolimajas polnud. Eksaminantide eksamiaega pikendati seoses tuletõrjehäirega kogu häire kestvuse (6 minutit) võrra.”


Tuletõrjeauto kooli ees (Fotograaf: ElisabethK)

Kogu juhtumist võib järeldada, et tegu oli tõenäoliselt lihtsalt õnnetu kokkusattumisega, et alarm just eesti keele riigieksami ajal käivitati. Loodame, et olukord ei mõjutanud aulas viibinud õpilaste sooritust oluliselt ning nad suutsid olenemata kõigest saavutada eksamil hea tulemuse.

(Küsimustele vastasid: Astrid Arutamm 12.h, Robin Pachel 12.l, Kätlin Rebane 12.h, Janar 12.h, Mari 12.h, Kristina Kniga 12.h)

Artikli autor: ElisabethK


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar